کد خبر 263902
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷

اسماعیل هنیه به شهادت رسید/ جزئیات شهادت اسماعیل هنیه و واکنش‌ها به آن

اسماعیل هنیه به شهادت رسید/ جزئیات شهادت اسماعیل هنیه و واکنش‌ها به آن

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی  در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«انا لله و انا الیه راجعون»

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.  

اولین جزئیات از ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران 

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران جزئیاتی از این ترور منتشر شد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و به‌زودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد. 

رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز می‌خوانند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا در دانشگاه تهران بر پیکر شهید اسماعیل هنیه مجاهد برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز خواهند کرد.

اقامه نماز راس ساعت ۸:۳۰ صبح خواهد بود.

پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع می‌شود 

پیکر شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) فردا در تهران تشییع خواهد شد.

 مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در تهران برگزار خواهد شد. 

دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: سه روز عزای عمومی برای شهادت فرمانده مجاهد اسماعیل هنیه 

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند.  

بیانیه وزارت امور خارجه

این اقدام تروریستی نه تنها نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، بلکه تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

دولت آمریکا به عنوان حامی و همدست رژیم صهیونیستی در استمرار اشغالگری و نسل‌کُشی فلسطینیان، در ارتکاب این اقدام شنیع تروریستی مسئول است.

جمهوری اسلامی ایران اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی در ترور مجاهد خستگی ناپذیر شیخ اسماعیل هنیه را شدیدا محکوم می‌کند و پاسخ مناسب نسبت به این اقدام متجاوزانه علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود را حق ذاتی خود می داند.

پیام مقام معظم رهبری پس از شهادت اسماعیل هنیه: خونخواهی هنیه را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

پیام مسعود پزشکیان بعد از شهادت اسماعیل هنیه

مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در شبکه ایکس نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. 

‏شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

‏«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ» 

پیام سید حسن خمینی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه 

خبر ترور برادر مجاهد شهید اسماعیل هنیه و یکی از محافظان ایشان در تهران، تکان دهنده بود.

شکست های پی در پی دشمن صهیونیستی در 300 روز اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، چهره خشن و پلشت این رژیم را که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست» است، بیش از قبل نشان داده داده است.

شهادت، آرزوی مردانی بزرگ چون هنیه است؛ اویی که چندین نفر دیگر از اعضای خانواده اش پیش از این شربت شهادت نوشیده بودند. مجاهدانی چون ایشان از میان ما می روند، اما راهشان تا حصول مقصود نهایی تداوم دارد.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت این شهادت عظیم به ملت مظلوم فلسطین، خانواده و دوستداران شهید اسماعیل هنیه، امیدوارم این شهادت ها مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد.

اولین واکنش وزارت خارجه ایران به خبر شهادت اسماعیل هنیه در تهران

کنعانی‎،سخنگوی وزارت خارجه: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزهٔ عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادیِ قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

بیانیه حزب الله در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه

شهادت رهبر بزرگ و مخلص و برادر عزیز اسماعیل هنیه رحمت رئیس دفتر سیاسی حماس و به ویژه خانواده محترم و فداکار ایشان را که ده ها شهید تقدیم کردند، تسلیت می گوییم.

شهید اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در مقابل پروژه سلطه طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیست ایستاده و خون خود را بر کف دستان خود آماده شهادت کردند. برای هدفی که به آن اعتقاد داشتند و همیشه در طول راه منتظر این شهادت بودند.

شهادت اسماعیل هنیه سرسختی مجاهدان مقاومت در همه عرصه‌های مقاومت برای ادامه راه جهاد می‌افزاید و عزم آنان را در برابر دشمن صهیونیستی قوی‌تر می‌سازد.

از خداوند منان خواستاریم که این رهبر شهید بزرگوار و عزیز را در زمره شهدا قرار دهد و ایشان را مشمول رحمت و خشنودی واسعه خود قرار دهد. 

طالبان شهادت هنیه را تسلیت گفت

شهادت اسماعیل هنیه، از رهبران حماس، غم بزرگی برای امت به جا گذاشت، اما در عین حال نویدی برای از بین رفتن صهیونیست‌های غاصب خواهد بود.

شهادت ایشان را به خانواده‌شان و به امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم. 

روسیه: ترور «هنیه» یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول است

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ترور «اسماعیل هنیه» رهبر حماس را یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول خواند که منجر به تشدید بیشتر تنش ها می شود.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ترور هنیه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون درباره حادثه ترور اسماعیل هنیه در تهران خبر داد. 

وزارت امور خارجه ترکیه: ترور هنیه جنگ را به خارج از غزه می کشاند

به گزارش الجزیره سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه ضمن محکومیت شدید ترور اسماعیل هنیه توسط رزیم صهیونیستی اظهار کرد که رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که به صلح پایبند نیست. این رژیم با ترور اسماعیل هنیه در تهران جنگ را به خارج از منطقه فلسطین و غزه کشانده است. جامعه جهانی چنانچه نتواند این رژیم را از اقدامات خطرناک خود منصرف کنید باید منتظر یک جنگ بزرگ در منطقه باشد. 

نتانیاهو از وزاری کابینه خواسته تا هیچگونه اظهار نظری درباره ترور اسماعیل هنیه نکنند

الحدث گزارش داد که نتانیاهو از وزرای کابینه خواسته است تا هیچگونه اظهار نظری در خصوص ترور اسماعیل هنیه نکنند با این وجود وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی بشدت از این اقدام انتقاد کرده است.  

وزیر دفاع آمریکا: در صورت حمله به اسرائیل، از آن دفاع خواهیم کرد

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: در صورت حمله به اسرائیل، از آن دفاع خواهیم کرد. 

محسن رضایی: اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: شهادت اسماعیل هنیه سند دیگری بر زبونی باند جنایتکار تل‌آویو از کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی و زیر پا گذاشتن حقوق بشر تا نقض حریم حقوقی و قوانین بین‌المللی کشورها در ترور رهبران محبوب ملت‌ها است.

چه احمق هستند آنها که فکر می کنند این نوع قدرت‌نمایی زبونانه قادر است ضعف و درماندگی آنها را در رویارویی قهرمانانه فرزندان شجاع و شکست ناپذیر فلسطین جبران کند.

اسرائیل تاوان بزرگی خواهد داد. 

سردار علایی: قطعا آمریکا در ترور هنیه همکاری نزدیک عملیاتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی داشته است 

رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جماران گفت: قطعا آمریکا در برنامه ترور اسماعیل هنیه همکاری نزدیکی را با رژیم صهیونیستی هم در حوزه عملیاتی و هم اطلاعاتی انجام داده است. 

رژیم صهیونیستی با انجام این ترور می خواهد به گروههای فلسطینی نشان دهد که در هیچ جای دنیا مکان امنی برای حضور و زندگی ندارند و همانطور که نوار غزه برای مردم آن ناامن است، سایر کشورها هم برای کسانی که مخالف اشغال هستند، نا امن است.

این ترور علاوه بر برنامه ریزی هایی که رژیم صهیونیستی برای ترور تمام رهبران سازمان های مقاومت ضداسرائیلی در سراسر جهان تنظیم کرده، پیامی به دولت پزشکیان است که اجازه نخواهیم داد در ایران تغییراتی رخ دهد تا مردم ایران بتواند به راحتی زندگی کنند و روابط مناسبی را با کشورهای جهان برقرار کنند.  

مهدی فضائلی: باند قاتل صهیونیستی هر روز جنایت و خباثت جدیدی را به پرونده قطور پرنکبت خود می‌افزاید

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری انقلاب اسلامی؛ با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تاکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه انگیزه گروه‌ها و مردم محور مقاومت بویژه مقاومت و مردم ‎فلسطین را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و انتقام بیش از پیش تقویت می‌کند،  نوشت: باند قاتل صهیونیستی هر روز جنایت و خباثت جدیدی را به پرونده قطور پرنکبت خود می‌افزاید. 

آیت‌الله نوری همدانی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت 

آیت الله حسین نوری همدانی مراجع عظام تقلید با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

مقاومت فلسطین: ترور هنیه موجب تقویت قدرت ملت فلسطین می‌شود  

کمیته‌های مقاومت فلسطین با تأکید بر اینکه سیاست کثیف ترورهای رژیم اشغالگر هرگز تاأثیری بر مقاومت ملت فلسطین ندارد و موجب تقویت اراده آنها می‌شود، تصریح کرد: صهیونیست‌ها از جنایت ترور شهید هنیه پشیمان می‌شوند.

محمدرضا عارف: شهادت اسماعیل هنیه یکی از جلوه های تروریسم دولتی است

 معاون اول رئیس جمهور با تسلیت رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: شهادت اسماعیل هنیه به عنوان یکی دیگر از جلوه های «تروریسم دولتی» و از پیامدهای سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار مقررات بین‌المللی است. 

القسام: ترور هنیه در قلب تهران اتفاق مهم و خطرناکی بود

گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد: ترور سردار اسماعیل هنیه در قلب تهران اتفاق مهم و خطرناکی است که نبرد را به ابعاد جدیدی می کشاند.

دشمن با گسترش دایره تجاوز، ترور رهبران مقاومت در عرصه‌های مختلف و نقض حاکمیت کشورهای منطقه اشتباه کرد.

دشمن تاوان تجاوزات خود را با خون خود در غزه، کرانه باختری، در درون تشکیلات خود و هر جایی که دست مجاهدین خلق ما برسد، خواهد پرداخت.

آیت الله جنتی: جبهه جهانی مقاومت باصلابت‌تر به مسیرش ادامه خواهد داد

دبیر شورای نگهبان شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در پی جنایت تروریستی را به امت اسلامی و به ویژه مجاهدان جبهه جهانی مقاومت تبریک و تسلیت گفت.

آیت‌الله جنتی در همین رابطه اظهار داشت: جبهه جهانی مقاومت محکم‌تر و با صلابت‌تر از گذشته به مسیرش ادامه خواهد داد. مجاهدان متعلق به این جبهه به فطرت پاک خویش لبیک گفته‌اند و در مسیر آزادگی، جهاد می‌کنند و برای این مجاهدان خداباور، شهادت در راه آرمان‌های‌ مقدس‌شان، رستگاری ابدی است.  

قالیباف در پی شهادت اسماعیل هنیه: ایران از خون برادر شهیدش نمی‌گذرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور اسماعیل هنیه با بیان اینکه دو ملت ایران و فلسطین در آغوش یکدیگر داغدار این مصیبت بزرگ هستند، تاکید کرد: ایران اسلامی و جبههٔ مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.

جلسه وزیران رژیم صهیونیستی در پی شهادت اسماعیل هنیه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از جلسه وزیران سیاسی و امنیتی بعد از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس خبر داد.

علی لاریجانی: رژیم صهیونیستی بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد

اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد.

 البته با اقدامات متقابل در این مسیر نیز نه تنها از این بن بست راهبردی – امنیتی خارج نمی‌شود بلکه در گرداب جدیدی گرفتار می‌گردد. 

تسلیت سید محمد خاتمی در پی شهادت اسماعیل هنیه

سید محمد خاتمی اعلام کرد: «شهادت جناب اسماعیل هنیه که از چهره‌های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود، و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیکترین کسان خود در کنار ده‌ها هزار فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه بود، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت انگیزی تروریسم است؛ به خصوص وقتی که رنگ دولتی را به خود می‌گیرد.»

کرملین ترور رهبر حماس را به شدت محکوم می‌کند 

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «کرملین ترور رهبر حماس را به شدت محکوم می‌کند.»

او به خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم که چنین اقداماتی علیه تلاش‌ها برای بازگرداندن صلح در منطقه است و می‌تواند به طور قابل‌توجهی وضعیت را بی‌ثبات کند».

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز ترور هنیه را "یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول" خوانده است.

بلینکن: دولت آمریکا در ترور هیچ نقشی نداشت

واشینگتن پست به نقل از بلینکن: دولت بایدن هیچ هشدار قبلی درباره حمله به هنیه دریافت نکرده بود و هیچ نقشی در آن نداشت. 

واکنش ظریف به ترور اسماعیل هنیه 

وزیر اسبق خارجه کشورمان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، گفت: ترور ناجوانمردانه میهمان ما، عزم ایران را برای دفاع از خود و حمایت از عزم مردم فلسطین برای مبارزه برای آزادیشان دوچندان خواهد کرد.

نخست وزیر مالزی: ترور اسماعیل هنیه اقدامی نفرت‌انگیز است 

نخست وزیر مالزی ضمن محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس این اقدام را نفرت‌انگیز خواند و گفت در سوگ دوست عزیزم، عزادار هستم.

ابراهیم حاتمی کیا: منتظر خون‌خواهی ملت به سوگ نشسته ایران بمانید

کارگردان کشورمان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه با اشاره به عبارت «کلوخ‌انداز را؛ پاداش سنگ است»، نوشت: قاتلان بچه‌کش صهیونیست، با کشتن میهمان عزیز ما و عزیز مردم مظلوم فلسطین دکتر اسماعیل هنیه در قلب حریم کشورمان، بی‌تردید آخرین میخ را برتابوت خود کوبیدند.

تل‌آویو: مسئولیت ترور هنیه را برعهده نمی‌گیریم!

یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» مدعی شد که تل‌آویو مسئول ترور رئیس دفتر سیاسی حماس نیست!

حسن روحانی: ترور مهمان عزیز ما در این مقطع، همزمان امنیت و ثبات ایران در آستانه تشکیل دولت جدید را هدف گرفته است

حسن روحانی نوشت: شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی - حماس در پی اقدام تروریستی بزدلانه در تهران، بار دیگر خوی تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی و ماهیت بحران‌آفرین و جنایتکار آن را در پیشگاه جهانیان آشکار کرد.

خانواده شهید سلیمانی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفتند 

بار دیگر رژیم جنایتکار صهیونیستی مرتکب جنایت شد و میهمان عزیز ملت ایران، قهرمان امت اسلام جناب آقای «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس را که عمر شریفش برای پیروزی ملت مظلوم فلسطین وقف بود، در تهران به شهادت رساند و امت اسلام و جبهۀ مقاومت را داغ‌دار کرد.

شهید اسماعیل هنیه در همهٔ حوادث تلخ و شیرین، دوستی وفادار برای ملت ایران بود؛ حضور تاریخی او در مراسم تشییع شهید سلیمانی و اعطای لقب «شهیدالقدس» به ایشان، گواه عمق این دوستی است.
ملت ایران خون‌خواهی دوست و مهمان عزیزش را وظیفهٔ ملی و انسانی خود می‌داند که ان‌شاءالله آن را عملی خواهد کرد.

خانوادهٔ شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهادت این مجاهد بزرگ قدس شریف را به همهٔ حامیان مقاومت به ویژه ملت مظلوم فلسطین و خانوادهٔ محترم شهید هنیه تسلیت عرض نموده و زندگی ابدی ایشان را در سایۀ رحمت نبیّ مکرّم اسلام محمّد مصطفی از درگاه احدیت خواستار است.

اتحادیه اروپا ترور هنیه را مردود خواند 

پیتر استانو، سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران را اقدامی فراقانونی و مردود خواند و افزود که گزارش‌ها درباره این رویداد را از نزدیک دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حماس در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد، اما تصریح کرد که این اتحادیه در زمینه «رد قتل‌های فراقانونی و حمایت از حاکمیت قانون، از جمله در زمینه عدالت کیفری بین المللی از یک موضع اصولی برخوردار است.»

سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا افزود: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند و از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند.»

پیام تسلیت آملی لاریجانی در پی شهادت اسماعیل هنیه 

اینجانب شهادت این مجاهد فی سبیل الله که با سکوت مجامع بین المللی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته را به امت اسلامی، به جبهه سرفراز مقاومت، بویژه خانواده‌ها و بازماندگان ایشان تسلیت گفته و مغفرت و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت دارم. 

هرچند این شهید والامقام پس از سال‌ها مجاهدت، مبارزه و پایداری در مقابل ظلم صهیونیست‌های اشغالگر به آرزوی دیرین خود دست یافت، اما این حادثه تلخ آنهم در حریم جمهوری اسلامی، همه ما را در سوگ خود نشانده و داغدار کرده است. قطعاً رژیم ددمنش صهیونیستی تاوان بسیار سختی خواهد داد.

انصارالله یمن: اسرائیل پس از ترور رهبر حماس با «موج انتقام‌جویی» مواجه است

معاون رئیس سازمان رسانه‌ای انصارالله یمن می گوید که اسرائیل باید منتظر "موج انتقام جویانه" پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس باشد. 

وی گفت: «اسرائیل در بحبوحه نبردی سخت و در میان مذاکرات از خطوط قرمز بسیار بزرگ عبور کرده است.

وزیر امور خارجه کوبا: ما به مردم فلسطین، خانواده و دوستان اسماعیل هنیه تسلیت می‌گوییم

برونو رودریگز: قتل اسماعیل هنیه در تهران را که موجب تشدید بیشتر اوضاع جنگی کنونی در منطقه خاورمیانه است به شدت محکوم می کنیم. ما به مردم فلسطین، خانواده و دوستان وی تسلیت می گوییم.

واکنش رئیس قوه قضاییه در پی شهادت اسماعیل هنیه 

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه طی پیامی شهادت رهبر پرافتخار و سردار مجاهد جبهه مقاومت «اسماعیل هنیه» را تبریک و تسلیت گفت.

اینجانب این اقدام بزدلانه تروریستی را محکوم نموده و شهادت شهید هنیه و همراه ایشان را به ملت بزرگ فلسطین، حماس، کلیه گروه‌های مقاومت فلسطینی و خانواده مکرم هنیه تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان و همه مجاهدان راه حق غفران واسعه وعلو درجات مسئلت می‌نمایم. 

واکنش آلمان به ترور شهید هنیه: باید تنش‌ها کاهش یابد

سخنگوی وزارت خارجۀ آلمان گفت: اکنون باید خونسرد باشیم و هر کاری که ممکن است برای کاهش تنش انجام دهیم.

در این برهه به تلاش‌های دیپلماتیک بیشتری برای تضمین آتش‌بس برای مردم غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی نیاز است.

واکنش نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل به ترور اسماعیل هنیه

توییت اکانت رسمی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: پاسخ به یک ترور در واقع عملیات ویژه خواهد بود - سخت تر و با هدف القای پشیمانی عمیق در عامل جنایت.

آیت‌الله جوادی آملی: اسرائیل درنده رهاشده‌ای است که هیچ عهدی را به رسمیت نمی شناسد

در پی شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، آیت‌الله جوادی آملی پیام تسلیت صادر کرد: شهادت رادمرد مقاوم جناب اسماعیل هنیه را که در حرم ضیافت و حریم جمهوری اسلامی ایران به دست اسرائیل خائن به شهادت رسید به عقل محوران و عدل مداران و رادمردان تسلیت و آزادی قدس شریف را از خدای سبحان مسئلت و صبر جمیل و اجر جزیل را برای همه سانحه دیدگان از خدای سبحان درخواست می‌نمایم. 

نتانیاهو:روزهای سخت و پرچالشی در انتظار ماست 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: این روزها ما در یک جنگ حیاتی هستیم و برای وجود زندگی می‌کنیم. تسلیم فشار نمی‌شوم و اگر تسلیم آن می‌شدم، مقامات حماس را نمی‌کشتیم یا کنترل محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح را به دست نمی‌گرفتیم. 

حاجی صادقی:صهیونیست‌ها منتظر پاسخی کوبنده باشند 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خطاب به صهیونیست ها: ما در جبهه مقاومت در صحنه جبهه مبارزه با تو سیلی به تو خواهیم زد از سیلی که در شهادت شهید زاهدی خوردید محکم تر باشد منتظر باش و در اضطراب آماده ضربه بزرگ جبهه انقلاب باش. 

زاکانی: آزادی قدس شریف برای آزادیخواهان در سراسر جهان یک آرمان دست یافتنی است 

شهردار تهران در اجتماع مردمی خون خواهی میهمان ایران؛ در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه در میدان آزادی: نظم ننگین دهه های گذشته در حال شکست است و جهان در حال تغییر است. منطقه در حال تغییر جغرافیای سیاسی و شرایط جدید است

طوفان الاقصی آغاز پر افتخار مقاومت و پایان عمر ننگین رژیم صهیونیستی است.

واکنش گوترش به اقدامات تروریستی اسرائیل در بیروت و تهران

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حملات به بیروت و تهران را که در جریان آن‌ها یک مقام ارشد حزب‌الله و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسیدند را محکوم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha